Kedilerin Kısırlaştırılması

Kedilerine düşkün olanlar kedi kısırlaştırma işlemini vicdanen kabul etmiyorlar ve bunu kedilerine bir haksızlık olarak görüyorlar. Fakat öncelikle şunu bilmeleri gerekiyor. Kedilerde aile kavramı ve aidiyet duygusu yoktur. Yavruları belirli yaşa geldiğinde, onlarla bile çiftleşebiliyorlar. Seksüel hormonlarının etkisi ile üreme isteği duyuyorlar. Bu nedenle kedilerde kısırlaştırma öneriliyor.

Sadece evcil kedileriniz veya köpekleriniz değil, sokaklarda başıboş halde gezen ve sahipleri tarafından sokaklara terk edilen kedilerde ve köpeklerde kısırlaştırma işlemleri de yapılıyor.

Köpeklerde Kısırlaştırma

Sağlıklı köpekler yetiştirmek ve sahipsiz köpek nüfusunu azaltmak için yapılan en başarılı ve zararsız uygulama köpek kısırlaştırma işlemidir. Köpeklerin kızgınlık dönemleri 6 aylık periyotlarla gerçekleşiyor ve 21 gün sürüyor. Gebelik sürelerinin de ortalama 2 ay olduğu düşünülürse köpeklerin hızla çoğalabildiği bir tablo karşınıza çıkıyor.

Köpekler 2. aylarını doldurduktan sonra kısırlaştırma yapılabiliyor. Ancak kısırlaştırma işlemi için en uygun dönem genellikle 6-9 aylık dönem olduğu kabul ediliyor. Zaman faktörü; ırk, sağlık, hormonal ve beslenme farklılıkları, yaşanılan bölgenin iklimsel koşulları gibi bazı nedenler neticesinde köpeğinizin gelişimi farklılık gösterebilir. Köpeğinizi kısırlaştırmaya karar verdiğinizde Petopia ümraniye veteriner kliniğiyle irtibata geçerek uzman veterinerden bilgi alabilirsiniz. Cüzi kısırlaştırma fiyatları ile can dostunuz sağlıklı şekilde hayatına devam edecektir.